Może się mylę, ale w skrócie wygląda to tak że im ostrzejsze nastawy (stopień sprężania, zapłon, ilość paliwa itp.) tym większe prawdopodobieństwo występowania spalania stukowego, a co za tym idzie żeby uzyskać jak największą moc trzeba dojść do granicy gdzie spalanie stukowe zacznie występować i po to między innymi stosuje się wysokooktanowe paliwa, intercoolery itp. żeby tą granica spalania stukowego przesunąć. Między innymi dlatego ESS do zestawu CFR500 pozwalało lać nawet 95 a już przy 525 i 550 (większe doładowanie) trzeba było już zalewać co najmniej 98 i w sumie czego bym nie czytał o doładowaniu M3 e46 (czy to wypowiedzi HPF czy ESS) to właśnie największym problemem jest tutaj spalanie stukowe.Venom pisze:ale chyba nikt tu nie rozwaza warunkow spalania stukowego.
PS
U mnie na ostatnich testach wyszło że na V-Powerze Racingu spalanie stukowe nie występuje nawet na najostrzejszym programie.